FORNØYDE: Markedskonsulent Linda Engan (t.v.) markedssjef Hilde E Dypaune, redaktør Frank Øvrewall, journalist Frida Kalbakk, Monica Pettersen og Arild Jensen fra kundeservice. Foto: Bjørn L. Olsen
FORNØYDE: Markedskonsulent Linda Engan (t.v.) markedssjef Hilde E Dypaune, redaktør Frank Øvrewall, journalist Frida Kalbakk, Monica Pettersen og Arild Jensen fra kundeservice.

Opplaget øker over hele linjen

Saltenposten står svært godt i Indre Salten med oppgang både på papir og nett.

Publisert Sist oppdatert

FAUSKE: - At vi har snudd en nedgang som har vart i fire år, er svært gledelig, sier ansvarlig redaktør Frank Øvrewall.

For tallene viser at Saltenposten netto-opplag er økt med 54 fra 2015-2016. Svært mange andre aviser i Nordland har hatt markant nedgang.

Papir og digital pluss

Når det gjelder papiravisen har Saltenposten et pluss på 32, mens konkurrenten Avisa Nordland er på minus 237. På den digitale siden har Avisa Nordland god framgang med 689. Det har også Saltenposten med et pluss på 78.

- Vi er dermed en av få aviser som øker både på papir og nett. At konkurrenten, Avisa Nordland har en markant nedgang på papir, forteller at vi står godt i Indre Salten. De som vil ha nyheter herfra, foretrekker oss, sier Øvrewall.

Jobber utrettelig

Han mener opplagstallene bekrefter at hele avishuset gjør en god jobb.

- Alle står på for å lage både en god papiravis og en god nettavis. Ikke minst er det gjort en solid jobb med å få papiravisen distribuert til alle abonnentene.

Av de 20 avisene som er registrert i Nordland hadde kun fire økt opplag i papir og 11 hadde oppgang på den digitale utgaven. Seks aviser hadde en netto økning i opplaget.

Powered by Labrador CMS