Det har vært problemer med å få tak i legekontoret på Straumen via telefon. Nå har de fått et nytt telefonsystem, som ble satt i drift 12. april. Foto: Arild Bjørnbakk
Det har vært problemer med å få tak i legekontoret på Straumen via telefon. Nå har de fått et nytt telefonsystem, som ble satt i drift 12. april.

Nå skal det bli lettere å få tak i legen

Et nytt og bedre telefonsystem er satt i drift ved Sørfold legekontor.

Publisert Sist oppdatert

SØRFOLD: Alle som ringer i telefontiden vil enten få svar direkte eller bli oppringt, opplyses det på kommunens hjemmeside.

– Med den nye løsningen bruker vi mobiltelefoner i stedet for fasttelefoner, og vi har to apparater i bruk. Dette vil gjøre det lettere å komme gjennom, sier IT-ansvarlig Knut Rudi på hjemmesiden.

Det er han som har koordinert installasjonen i samarbeid med Telenor.

Nummeret til legekontoret er som før: 75 68 51 40. Da får man opplest en meny, og man velger tjeneste med å trykke et tall.

– Det nye telefonsystemet har også en programvare som er sentralbord. Ved hjelp av dette kan man sette over telefoner, og man kan se hvem som har ringt. Dermed blir du oppringt hvis du ikke kommer gjennom med en gang. Men det er viktig å presisere at dette gjelder hvis du ringer i telefontiden, sier Rudi.

Hvis man ringer utenom denne, får man opplest en beskjed som opplyser om telefontidene.

– Så langt ser det ut til at alt fungerer som det skal. Vi håper og tror at den nye løsningen totalt sett er en vesentlig forbedring i forhold til tidligere, sier IT-ansvarlig Knut Rudi.

Powered by Labrador CMS