NOK Å GJØRE. Stefan Esaiassen i Salten Bilberging har merket en oppgang i altall oppdrag etter at de ble alene om markedet i Indre Salten. Foto: Stefan Esaiassen
NOK Å GJØRE. Stefan Esaiassen i Salten Bilberging har merket en oppgang i altall oppdrag etter at de ble alene om markedet i Indre Salten.

Nå har Stefan gjort storinnkjøp:

Tar over tradisjonsrik Fauske-bedrift

Salten bilberging AS har inngått avtale om å kjøpe Nordland Bilopphugging.

Publisert Sist oppdatert

FAUSKE: Det har vært mye å gjøre for Stefan Esaiassen og Salten Bilberging siden de startet opp tilbake i 2013.
Men nå satses det enda bredere, og når det bikker over til januar 2020, skal de ta over Nordland Bilopphugging.

- Vi tror det kan bli veldig bra for både oss og våre kunder. Det er en veldig spennende bedrift, sier Stefan Esaiassen til Saltenposten.

Viktig for miljøet

Til tross for at vi lever i en tid hvor det er veldig mye fokus på nytt og nye ting, er det fremdeles mye å hente på å bruke en bil fullt ut. Det er akkurat det bilopphugging handler om, å gi en bil et lengre liv selv om den skulle være skadet.

For Salten Bilberging, er det het helt naturlig steg å ta å skulle ta over når de nåværende eierne velger å trappe ned.

- Det å drive bilopphuggeriet videre gir oss flere muligheter på mange måter. Det gir oss flere ben å stå på, og mer som vi kan tilby våre kunder. Per i dag så henter vi biler over hele Salten, og det er et naturlig sted å ende opp.

Samme tilbud

Han ser for seg å fortsette å tilby de samme tjenestene som var der fra før av.

- Vi skal fortsette med å tilby dekksalg og ikke minst selvplukk av deler. Det er viktig å kunne ha den tjenesten, for det er veldig mange som vil fikse på bilen selv fremdeles. Men vi skal også se på hva vi kan gjøre framover for å utvikle driften ytterligere. Jeg føler helt klart at det er et stort potensial som ligger i denne bedriften, og det skal vi se på framover hvordan vi kan dra nytte av, sier Stefan Esaiassen.

Inn med folk

- Vi må ha folk til å drive plassen, så det er selvsagt noe vi må se på. Da er det også natrulig å tenke på om man kan tilby andre tjenester også, sier han videre.
Biler i dag har blitt så avanserte at det ofte ikke er så mye som skal til før de blir vraket. Det kan være elektronikk eller andre ting som er kostbare å reparere, og da kan det fort være veldig mye bil igjen som kommer til huggeren.

- Det er en ting vi absolutt må prøve å utnytte så godt vi kan, for det er for ille at man skal kjøre biler med masse gode deler i pressa. Jo mer vi klarer å selge av deler, jo bedre butikk vil det være for oss. Og ikke minst, bedre for miljøet, sier Esaiassen.

Digital løsning

Han har også et mål om å få et digitalt deleregister på plass, slik at folk kan se hvilke deler som er tilgjengelig på nett.

- Vi må få det ut i den digitale verden på et eller annet vis, det er jo der folk er i dag. Vi skal jobbe hardt med å få bedriften så synlig som mulig, og sørge for at Fauske fremdeles skal ha et levedykting bilopphuggeri på plass, sier Stefan Esaiassen avslutningsvis.

Powered by Labrador CMS