GLADE OG FORNØYDE. Både daglig leder Øivind Holthe (t.h.) i Blåfrostfestivalen og styreleder Arne Juell i Nordlandsnett er strålende fornøyd med å ha inngått den lengst-løpende sponsoravtalen i festivalens historie. Begge Foto: Helge Simonsen
GLADE OG FORNØYDE. Både daglig leder Øivind Holthe (t.h.) i Blåfrostfestivalen og styreleder Arne Juell i Nordlandsnett er strålende fornøyd med å ha inngått den lengst-løpende sponsoravtalen i festivalens historie. Begge

Signerte ny hovedsponsor

Og pengene skal brukes på å gjøre Slipen scene enda mer attraktiv for artister.

Publisert Sist oppdatert

SALTDAL: Onsdag kunne daglig leder Øivind Holthe i Blåfrostfestivalen endelig offentliggjøre at festivalen inngår ny sponsoravtale med Nordlandsnett.

Lang dialog

Avtalen har kommet i stand etter at styreleder Arne Juell i Nordlandsnett fikk en runde inne på Slipen sammen med Holthe i februar.

- Vi har holdt dialogen i gang siden da, og vi har vært klare på hva vi har behov for her, og hva som er problemene når det kommer til det å arrangere konsert her. Da er det veldig godt å kunne signere denne avtalen i med Nordlandsnett, sier Øivind Holthe.

Naturlig

Nordlandsnett gikk inn i Dragefossen i fjor, og de har blitt en sentral aktør i Indre Salten. Det gjør at det er naturlig for dem å engasjere seg der.

- Det har vært en relativt kort og intens reise så langt. Den måten vi er tatt i mot her på Blåfrost og det jeg fikk oppleve i løpet av et døgn her på Slipen, gjorde et sterkt inntrykk på hvor bra det er her, sa Arne Juell.

Han hadde kommet ens ærend til Saltdal for å signere kontrakten.

- I tillegg er både jeg og Øivind Liverpoolsupportere, så vi fant mye felles å snakke om, sa han til latter fra de i salen.

Utfordringer

Det er ingen tvil om at Slipen har blitt en suksesshistorie etter at det gamle skipsverftet ble tatt i bruk som konsertsal.

Øivind Holthe brukte litt tid på å fortelle om den til de som var kommet i Tredje.

- Vi har faktisk solgt over 40.000 billetter til de ulike konsertene som har vært her siden oppstarten i 2011. Vi er så heldige at vi selger som regel ut når det arrangeres ting her, men det er resten av året som er utfordringen. Med denne støtten kan vi virkelig få på plass det som trengs for å gjøre det enda lettere å komme hit for å spille, fortalte han.

Fem år

Avtalen som ble signert på onsdag er den lengste som Blåfrost har inngått, og løper over de fem neste årene.

De økonomiske rammene som avtalen medfører, skal ikke gå til å drifte festivalen, men heller omsettes i verdier som sikrer at Slipen framstår som en attraktiv scene å komme til.

Kjøper utstyr

- Vi skal nå investere i et permanent lyd- og lysanlegg i Tredje, samt få laget en fast scene som skal brukes i storsalen, forteller Holthe.

- Det tar utrolig mye tid å rigge opp og ned, og det er en stor kostnad å leie scenen for den største salen. Men den på plass hele tiden, er det mye lettere å kunne arrangere her. Vi er derfor utrolig glade for å kunne inngå denne sponsoravtalen med Nordlandsnett, sier Øivind Holthe.

Powered by Labrador CMS