PRIS. Leder for privatmarked Asbjørn Rødsand og kundesjef Linda Engan i Polar Kraft med prisen for årets kundeservice 2024. Foto: Polar Kraft
PRIS. Leder for privatmarked Asbjørn Rødsand og kundesjef Linda Engan i Polar Kraft med prisen for årets kundeservice 2024.

Polar Kraft til topps - vant pris for kundeservice

- At vi nok en gang troner på toppen er faktisk ikke tilfeldig, sier salgssjef Frank Sundermeier i Polar Kraft.

Publisert Sist oppdatert

FAUSKE: Polar Kraft, som har kontorer blant annet på Fauske, vant nylig Kundeserviceprisen for 2024, i en undersøkelse gjort av analyse og innsiktsbyrået SeeYou, som tar for seg flere bransjer.

Polar Kraft gikk til topps i energiklassen.

- Stilles krav

- Kundeservice er ett av de områdene hvor kundene måler oss og hvor det stilles krav til kompetanse, responstid og løsningsgrad. At vi nok en gang troner på toppen er faktisk ikke tilfeldig, sier salgssjef Frank Sundermeier i Polar Kraft.

- Heder til de ansatte

Juryen sier om Polar Kraft blant annet at de er en meget kompetent kundebehandler, som hadde god oversikt over avtaler, om appen deres om smartlading med elbil, og om varmepumper.

- Dette er en bevisst satsning fra Polar Kraft, og med tanke på de turbulente årene innen strømbransjen de siste tre årene, er det all heder til våre ansatte som har sittet i stormen av frustrerte kunder med galopperende priser, fortsetter Sundermeier.

Målt på flere kriterier

- Vi vant også i 2022 mens vi i 2023 havnet på andreplass. Nå blir litt kake på alle våre kontorer i Mo i Rana, Fauske, Bodø, Svolvær, Sortland, Andøya, Harstad, Ballangen og i Narvik, avslutter han.

I perioden 15. januar til 12. april har SeeYou kontaktet selskapene 30 ganger som nye potensielle kunder.

De som har kjempet om prisen har blitt målt på kriterier som svar- og ventetid, mottak og velkomst, kundebehandleren og totalinntrykk.

Powered by Labrador CMS