MER. Dette lekehuset sender nå Ole Andre Lilleløkken og Byggmakker Fauske nedover til Fyllingsdalen. Facebook-konkurransen de hadde ble så bra at de vil nok kjøre slike stunt flere ganger. Foto: Bjørn L. Olsen
MER. Dette lekehuset sender nå Ole Andre Lilleløkken og Byggmakker Fauske nedover til Fyllingsdalen. Facebook-konkurransen de hadde ble så bra at de vil nok kjøre slike stunt flere ganger.

Over 20.000 konkurrerte

Da Byggmakker Gunvald Johansen Fauske skulle gi bort en lekestue på Facebook, tok det helt av.

Publisert Sist oppdatert

FAUSKE: - Det startet litt tregt med at det bare var noen få som fant konkurransen vår. Men plutselig tok det helt av, sier daglig leder ved Byggmakker Fauske, Ole Andre Lilleløkken.

Satte symbolsk pris

Det hele startet med at avdelingen på Fauske fyller fem år i år og markedssjef Andreas Johansen ville gjøre noe spesielt.

Da ble det til at de satte en symbolsk pris på en lekestue, la bilde av denne på Facebook og spurte: «Gjett prisen mellom 1-1.000 kroner. Den som tipper riktig pris vinner lekestuen».

Over 20.000 kommenterte og la inn sin pris.

Skikkelig suksess

- Dette ble rett og slett en stor suksess. Faktisk så nådde denne konkurransen over 500.000 Facebook-brukere via annonse, forteller Lilleløkken.

Med så mange som var med i konkurransen, var det ikke en selvfølge at vinneren skulle bli lokal. Og det ble det heller ikke.

Vinneren ble ei dame fra Fyllingsdalen ved Bergen som gjettet rett pris som Byggmakker hadde satt til 787 kroner.

Kommer flere stunts

- Vi tenkte ikke på dette med å holde konkurransen lokal. Så gjort er gjort, og vi sender lekestuen nedover til Bergen. Produsenten av lekestuen, Arnøy, dekker frakten, sier Lilleløkken.

Han legger til at dette ble svært god reklame for Byggmakker over hele landet.

At Facebook er en svært god kanal og nå folk på innser nå Lilleløkken, og forteller at de kommer til å kjøre flere stunt via sosiale media.

Powered by Labrador CMS