NY LOGO. Daglig leder ved Stiftelsen RIBO, Sven-Roger Johnsplass med den nye logoen. RIBO fyller 40 år i år. Foto: RIBO
NY LOGO. Daglig leder ved Stiftelsen RIBO, Sven-Roger Johnsplass med den nye logoen. RIBO fyller 40 år i år.

Nye navn, ny logo og ny hjemmeside

I år feirer Stiftelsen RIBO sitt 40-årsjubileum. Iden forbindelse lanseres nå en helt ny hjemmeside, ny logo og nye navn på RIBOs avdelinger.

Publisert Sist oppdatert

Det som før het Internatet heter nå Holmen, Søsterhjemmet skifter navn til Kilden og det som før het Holmen er nå Administrasjonen.

Helene sjekker inn

– Vi tenkte at det var naturlig å gjøre disse grepene nå, blant annet fordi vi på førstkommende søndag vil bli profilert gjennom «Helene sjekker inn», sier daglig leder ved Stiftelsen RIBO, Sven-Roger Johnsplass.

Johnsplass tiltrådte som ny daglig leder i oktober 2019 og overtok stafettpinnen etter Kurt Johansen som har ledet stiftelsen siden 1994.

Kick-off

I januar i år samlet Johnsplass de ansatte i storsalen på Slipen scene for et kick-off på jubileumsåret der det blant annet ble jobbet med hvordan man skulle profilere seg og navneskifte på avdelingene.

– Der var vi så heldige å få med oss foredragsholder Roger Finjord som innledet og hjalp oss gjennom gruppearbeidet. Resultatene derfra har vi tatt med oss videre og jobbet med det frem til nå.

Rigtig Spor

I dag, fedag klokka 13 ble den nye nettsiden lansert.

- Vi kan stolt vise frem vår nye logo og visuelle identitet, sier Johnsplass.

RIBO har brukt Riktig Spor på utvikling design og hjemmeside, og resultatet er Johnsplass svært fornøyd med.

- Vi trengte å gjøre noe med hjemmesiden og det visuelle uttrykket, og det passer jo godt nå ettersom vi runder 40 år og at «Helene sjekker inn» har vært på besøk og kommer på tv søndag.

Utenfor

Tanken bak logoen er at de bitene som er utenfor logoen, skal symbolisere brukerne hos RIBO. Mange har ramlet utenfor samfunnet eller arbeidslivet.

- Men vi vil vise at selv om man er utenfor, så er man likevel en del av fellesskapet på RIBO, og man er til og med de bitene som gjør helheten mer spennende. Og at man har en verdi og en egenart selv om man er utenfor.

– Bitene i logoen har vi tatt med oss videre i identiteten, og dette skaper en spenning og et lett gjenkjennelig designelement som skal gå igjen på mange av flatene.

Powered by Labrador CMS