NORDISK. Nico Farvehandel er nå inne i den nordiske kjeden Happy Home, fra venstre Bjørn Vidar Kvæl, Sten Yttervik og Mariell Brochs Larsen. Foto: Arild Bjørnbakk
NORDISK. Nico Farvehandel er nå inne i den nordiske kjeden Happy Home, fra venstre Bjørn Vidar Kvæl, Sten Yttervik og Mariell Brochs Larsen.

Nico Farvehandel AS inn i Nordens største kjede

- Vi er fornøyd med å komme inn i Happy Homes, Nordens største faghandelskjede innen farge- og interiør, sier Sten Yttervik.

Publisert Sist oppdatert

FAUSKE: Dette kommer som et resultat av at norske Vakre hjem går sammen med svenske Happy Homes og danner en felles, nordisk kjede.

Flere fordeler

- Som en del av Happy Homes, får kundene hos Nico Farvehandel AS flere fordeler, forteller Sten Yttervik som er butikkleder/butikkeier.

- Dette vil i første rekke merkes gjennom et bredere vareutvalg og gode priser, hevder han.

15. mars i år ble det kjent at Sten Yttervik overtok butikken Nico Farvehandel med sine to ansatte. Yttervik eier fra før Nico Håndtverk med ni ansatte.

200 butikker

- Med Nordens største faghandelskjede, som nå omfatter nær 200 butikker, i Norge og Sverige, får vi bedre innkjøpsbetingelser, nye satsingsområder og enklere styringssystemer. Det øker konkurransekraften, samt muligheten til å drive netthandel, forklarer Yttervik

- Alt i alt vil dette styrke faghandelen slik at kundene fortsatt kan komme til oss og få både gode råd og gode priser. Det finnes jo ikke noe mer unødvendig og bortkastet enn å måtte gjøre jobben om på ny fordi en selv eller den bak disken ikke visste bedre, mener Sten Yttervik.

Naturlig

Den norske kjedelederen i Happy Homes Norge (tidligere Vakre hjem), Kjetil Brandmo, forteller at fusjonen av de to kjedene ble et naturlig valg.

- Vi hadde nesten det samme vareutvalget og den samme filosofien i bunn for driften. Vi tror på sterke, lokale faghandelsbutikker som kan gi kundene skikkelige råd og riktige produkter. Sammen blir vi nå Nordens største, og det vil gi våre medlemsbutikker økt konkurransekraft på begge sider av kjølen.

Åpningsdager

Den nye kjeden rulles nå ut fortløpende i Norge og Sverige og markerer det med «Glade åpningsdager».

-Vi skal nå ha en del ekstra aktiviteter, ekstra gode priser og vise fram det vi mener vi er best på, forteller Sten Yttervik.

Han leder en bedrift som har hele Salten som marked.

Powered by Labrador CMS