LAVPRIS TIL KUNDENE. Coops kunder på Rognan kan snart vente seg en ny logo, større butikk og bedre vareutvalg. Coop Nordland bygger nå om Prix til en toppmoderne Coop Extra. Begge foto: Robert Jentoft
LAVPRIS TIL KUNDENE. Coops kunder på Rognan kan snart vente seg en ny logo, større butikk og bedre vareutvalg. Coop Nordland bygger nå om Prix til en toppmoderne Coop Extra. Begge foto: Robert JentoftUNDER OMBYGGING. Slik ser det ut i butikken akkurat nå. Presenninger avslører lite av det mystiske resultatet av renoveringen.

Nå erstattes Coop Prix på Rognan med en toppmoderne butikk

Etter omprofileringen vil butikken få selvbetjening, bedre vareutvalg og større plass.

Publisert Sist oppdatert

SALTDAL: I en stund har ryktene spredt seg på Rognan om at Coop Prix er i ferd med å omprofilere seg for å bli Coop Extra.

Disse ryktene kan driftssjef Geir Inge Enge i Coop Nordland bekrefte.

- De ryktene stemmer. Det er ikke alle rykter som er sanne, men disse er det, ler han blidt.

Ny «look»

Butikken startet ombyggingen for omtrent tre uker siden. Nå skal de omprofilere noen hundre kvadratmeter med salgsareal.

- Ekstra er et lavprisvaremerke og det er det vi skal møte konkurransen med på Rognan. Det er det marked for. Kundene setter pris på lavpris også på Rognan, så da velger vi å gi dem det, forteller Enge.

Vinn, vinn, vinn

Han avslører at vareutvalget vil bli vesentlig bedre enn det er i dag.

- Ekstra er det konseptet i Norge som har det beste vareutvalget. Så det er vinn, vinn, vinn for Rognan, kundene og eierne, sier han entusiastisk.

Butikken vil bli både større og bedre. Den vil også få selvbetjening, i form av at kundene skanner varene selv.

- Det blir nytt for Rognan. Det blir en topp moderne og oppdatert butikk.

Først litt rot

Butikken skal etter planen stå ferdig i slutten av juni. I startfasen har de flyttet på vegger, bakrom og bygget om på lageret.

- Vi har begynt i det små slik at ikke kundene skal merke så mye til det før de må. De siste ukene er det bare å beklage. Da kan det bli litt rotete og det blir ikke en vanlig handel. Det kan være litt støy, men vi skal gjøre så godt vi kan og kundene skal få en bra opplevelse likevel, forteller Enge og fortsetter:

- Det er artig når man gjør ting i butikkene. Kundene syns det er helt greit, for de vet at det blir bra etterpå.

Vurderer lunsjen

Etter hvert skal ledelsen også se på hvordan de kan få lunsjkundene inn. Det vil ikke være noen varmdisk tilgjengelig, men han kan friste med tanker rundt en salatbar.

- Det kommer vi til å vurdere, hvordan vi skal ta det inn i butikken. Selvscan blir prioritert, så får vi se. Nå prøver vi å få mest mulig bredde i sortimentet på dagligvaresiden. Det skal noen tusen varelinjer inn her. Så får vi se etter hvert hva vi får til, forteller han engasjert.

Mer plass

I inngangen til nåværende Prix på Rognan, er det et ganske stort areal som Coop Nordland har sett potensialet i.

- Vi tar en del av det arealet og så skyver vi butikken litt. Det blir mindre av det fellesarealet. Som sagt, det blir en topp moderne butikk. Kundene vil merke stor forskjell, avslutter han.

Powered by Labrador CMS