VINNERE. Senterleder Ann Mari Zahl (t.v) sammen med Susanne Thalèn og Hilde Kristensen (t.h.) som kan vise fram diplomene til årets butikk og årets ansatt. Kåringene skjer hvert år på den årlige senterfesten. Begge foto: Nika Nielsen
VINNERE. Senterleder Ann Mari Zahl (t.v) sammen med Susanne Thalèn og Hilde Kristensen (t.h.) som kan vise fram diplomene til årets butikk og årets ansatt. Kåringene skjer hvert år på den årlige senterfesten. Begge foto: Nika NielsenÅRETS NYKOMMER: Daglig leder på Narvesen, Tone Nicolaisen vant tittelen årets nykommer. Det er første gang i år Amfi har deler ut denne tittelen.

Jubler over årets kåring på Amfi

Nikita ble årets butikk og Hilde Kristensen på Kappahl ble årets ansatt på Amfi Fauske.

Publisert Sist oppdatert

FAUSKE: Nikita ble ikke bare årets butikk på Amfi-senteret, de ble også kåret til best i region nord.

De ansatte er storfornøyde og har planer om å prestere like bra neste år.

Årets butikk

Blant de 29 butikkene på senteret var det Nikita som utmerket seg mest i fjor. Foruten heder og ære, ble de belønnet med pokal og maleri fra en lokal kunstner.

- Det som var ganske morsomt er at da årets butikk 2016 ble utdelt så sa jeg til mine ansatte på senterfesten at til neste år så skal vi stå der og få den. Derfor var det veldig artig at vi klarte det. Det var ekstra koselig å høre hvor høyt d andre jublet da de annonserte vinnerne, sier daglig leder på Nikita, Susanne Thalèn.

Stolt

Hun har vært dagligleder siden 2016. Nå håper hun omsetningen fortsetter å stige i år, slik at de kan vinne samme pris i 2019.

- Jeg har merket at etter vi fikk den prisen så har stemningen og arbeidsmiljøet løftet seg. For vi er jo stolt over jobben vi klarer å gjøre. Så vi håper på å få det like bra til neste år. Årets butikk er jo den tittelen alle vil ha, sier hun.

Begrunnelsen for kåringen

Kåringen baseres på økt omsetning til de forskjellige butikkene. Nikita økte med 32 prosent fra året før.

- Det essensielle for å bli årets butikk er omsetningen, men det går også på butikksjefens engasjement og hvordan butikken presenterer seg, sier senterleder Ann Mari Zahl

Lå godt hele året

Nikita startet allerede første uken av 2017 med gode resultater.

-I Amfi-systemet får vi inn omsetningen hver uke og får oversikt over topp ti butikker som bemerker seg. Nikita lå godt an allerede i uke en. Det var et par butikker som var i hælene på dem, men de ansatte på Nikita jobbet som pokker og stakk av med kåringen, forteller Zahl.

Hedret flere

I januar kåret de også årets ansatt. Den heldige vinneren var butikksjef for Kappahl, Hilde Kristensen. Hun ble stemt frem av de andre ansatte på huset. Også den kunngjøringen skjer på den årlige senterfesten.

- Jeg ble overrasket for jeg visste først og fremst ikke at jeg var nominert. Ettersom det også var andre gode kandidater, så trodde jeg ikke det kom til å bli meg. Derfor var det veldig overraskende, men det gir jo inspirasjon, sier Kristensen.

Årets nykommer

Dagligleder på Narvesen Tone Nicolaisen stakk av med tittelen årets nykommer. Dette er første gang tittelen har blitt kåret.

- Det var veldig artig. Jeg hadde ikke sett for meg at vi kom til å vinne den prisen, så det var ganske overraskende. Men vi har jo økt og det vises på omsetningen, folk og varene, forteller Nicolaisen.

- En fantastisk flink dame som kom inn i Narvesen Fauske i august 2017. Hun og hennes ansatte fikk Narvesen opp i toppsjiktet. Sprudlende glad og positiv dame som vi er veldig glad for å ha på Team Fauske, sier senterleder Ann Mari Zahl.

Powered by Labrador CMS