FRAMGANG. Den nye Coop Prix i Sulitjelma kommer stadig nærmere realisering. Administrerende direktøri Coop Nordland, Lars Arve Jakobsen, sier målet er å kunne åpne i forkant av påsken og Kobberløpet. Foto: Espen Johansen Foto: Espen Johansen
FRAMGANG. Den nye Coop Prix i Sulitjelma kommer stadig nærmere realisering. Administrerende direktøri Coop Nordland, Lars Arve Jakobsen, sier målet er å kunne åpne i forkant av påsken og Kobberløpet.

Jobber hardt med å få ferdig nye Coop i Sulis

Coop Nordland passerte 2,4 milliarder i omsetning i 2018. Stor omsetning gir lokale løft, lover sjefen.

Publisert Sist oppdatert

INDRE SALTEN: – Det er veldig gledelige tall for 2018, men det er store tall og det skal man ha respekt for. Vi har fått et stort volum i bedriften, sier Lars Arve Jakobsen, administrerende direktør i Coop Nordland til Saltenposten.

– Vi er ett av de store Coop-lagene i Nordland og det er noe som gir både muligheter og innflytelse. Og, ikke minst ansvar, sier han videre.

Jakobsen sier at de gode resultatene kommer av gode systemer og gode folk i det som er en sterk merkevare.

Coop, samvirkelag, kooperativ. Det er lange tradisjoner som skal både tas vare på og fornyes.

– Det er krevende, men også spennende og gledelig. Eksempler på fornyelsen ser man i Indre Salten i både Valnesfjord og på Straumen, og nå får også Sulis et lokalt kraftig løft, sier Jakobsen.

Han sier at de er godt i rute med byggingen av ny butikk i Sulitjelma der en flunkende ny Coop Prix skal erstatte dagens Coop Marked.

– Slik det ser ut nå så holder vi planen. Det jobbes godt fra entreprenørens side, og vi har hatt en veldig stor og klar ambisjon om å rekke åpning før påske og Kobberløpet. Per i dag er vi der at vi skal klare det, så får vi satse på at det holder seg slik, sier Lars Arve Jakobsen.

Han ser for seg at også 2019 skal bli et år der utviklingen har vært positiv siden 2002 da Coop Nordland omsatte for 700 millioner. De har med andre ord over tredoblet omsetningen.

Powered by Labrador CMS