LIKER IKKE. Administrerende direktør Hans Larsen i Signal Bredbånd liker ikke at noen bruker hans selskap til svindelforsøk. Arkivfoto: Signal
LIKER IKKE. Administrerende direktør Hans Larsen i Signal Bredbånd liker ikke at noen bruker hans selskap til svindelforsøk. Arkivfoto: Signal

- Ikke vi som sender ut denne e-posten

Enkelte kunder som er tilknyttet Signal bredbånd har fått e-post om å bekrefte sin konto.

Publisert Sist oppdatert

FAUSKE: I en e-post står det at Ssbnett skal oppgradere sin database og e-postkontosenter.

Det står også at de skal slette alle ubrukte kontoer for å lage plass til nye.

- Ikke oss

Derfor bes mottaker om å bekrefte sin Ssbnett konto ved å sende inn e-postadressen, brukernavnet, passordet og fødselsdato.

- Dette er ikke noe vi gjør. Vi går aldri ut og ber folk bekrefte sin konto, sier administrerende direktør i Signal, Hans Larsen som er glad Saltenposten tar kontakt med han.

Ta kontakt

Larsen forteller at de heldigvis opplever slikt som dette svært sjeldent.

Administrerende direktør oppfordrer alle som er usikker på om e-posten virkelig er fra Signal, om å ta kontakt med kundesenteret på Fauske eller i Bodø.

Tok kontakt

Saltenpostens tipser skjønte at dette var tull og tok kontakt med Signal for å få dette bekreftet.

Han syns dette svindelforsøket var profesjonelt laget.

.be er ikke Signal

Avsender på e-posten som enkelte nå har fått, er fra richard.seeldrayers@telenet.be.

Telenet.be har ikke noe noen ting med Signal Bredbånd AS å gjøre.

Powered by Labrador CMS