Gul brus er en stor påskefavoritt. Foto: Newswire
Gul brus er en stor påskefavoritt.

Gul brus i påsken

15 prosent av all gul brus vi kjøpte i fjor, var til påske.

Publisert Sist oppdatert

- Det er sterke følelser knyttet til påskebrusen. De siste årene har den fått et kraftig oppsving, enten den heter Asina, Solo eller Fanta, sier prosjektleder Hege Ramseng i Bryggeri- og drikkevareforeningen.

Påsken har flere sterke symboler innen mat og drikke i Norge, som egg, appelsin, Kvikk Lunsj og gul brus.

- Påsken handler om å kose seg med familie og venner, enten man blir hjemme eller reiser bort. Vi ser en tredobling av omsetningen av gul brus til påske, og at gul brus har fått en naturlig plass når familien samler seg, sier kommunikasjonssjef Vibeke Hansen i Coca-Cola Enterprises, som produserer Fanta.

Det satses stort på Fanta denne påsken, og målet er å spre påskehygge med konkurran
ser, familiespill og påskemoro.

- Å sitte i solveggen ned nistepakke og Solo, det er selve påskedrømmen for mange, mener kommunikasjonssjef Nicolay Bruusgaard i Ringnes.

Hva er din favorittbrus i påsken?

Powered by Labrador CMS