SAMLET INN STORE SUMMER. Etter at Blåfrost lanserte nettsiden www.bamseklem.no forrige fredag har festivalen samlet inn over 30.000 kroner. 18.000 kroner går til Saltdal sykehjem. Foto: Helge Simonsen
SAMLET INN STORE SUMMER. Etter at Blåfrost lanserte nettsiden www.bamseklem.no forrige fredag har festivalen samlet inn over 30.000 kroner. 18.000 kroner går til Saltdal sykehjem.

Blåfrost:

Gir til de som trenger det mest

Blåfrost har samlet inn over 30.000 kroner på én uke.

Publisert Sist oppdatert

SALTDAL: Forrige uke åpnet Blåfrostfestivalen den nye nettsiden www.bamseklem.no. På nettsiden får du kjøpt Blåfrost og Slipen Scene sine klær og produkter, i tillegg til at du kan kjøpe "digitale bamseklemmer". 10 prosent av all omsetning gis videre til veldedige formål.

Ved å vippse en "digital klem" kan man vinne et festivalpass for festivalen i 2020.

- Uken har vært fantastisk

- Vi har i hvert fall samlet inn over 30.000 kroner den siste uka. Vi arrangerte også en live påskequiz fra Slipen på søndag. Der fikk vi inn over 18.000 kroner som gikk til Saltdal sykehjem, forteller festivalsjefen Øivind Holthe oppglødd til Saltenposten.

Festival i februar

Festivalsjef Øivind Holthe har tidligere uttalt til Avisa Nordland at de er i full gang med planlegging av neste års festival.

- Det blir Blåfrost i februar 2021. Vi er allerede i gang med bookingen, med to fantastiske artister allerede på plass. Noe som gir enda en grunn til å gå inn på festivalens nye nettside, sier han.

Holthe forteller også at de allerede har sluppet noen få eksklusive billetter til festivalen for 2021.

- Billettene ble utsolgt på et blunk, forteller Holthe til Saltenposten.

GIR OFTE TIL VELDEDIGE FORMÅL. Festivalsjef Øivind Holte ønsker at Blåfrost skal være mer enn en festival. De bidrar hvert år med store summer til veldedighet. Foto: Linn Braseth-Gulliksen
GIR OFTE TIL VELDEDIGE FORMÅL. Festivalsjef Øivind Holte ønsker at Blåfrost skal være mer enn en festival. De bidrar hvert år med store summer til veldedighet.

Back together party

Blåfrost har også lansert et nytt konsept de kaller for Back Together Party. Også disse billettene ble utsolgt raskt.

- Vi har savnet dere, og når alt dette er over, skal vi ha tidenes kveld, står det på nettsiden.

Det bookes inn eget kokketeam, bartendere, gassgrillene startes, det blir pianokonsert til maten før DJ og allsang kvelden lang.

- Det har vært enormt mye engasjement, noe som er så fint. Flott at alle som kan hjelpe har lyst til å hjelpe. Både oss som festival som merker påkjenningene av Korona-viruset, men også privatmennesker som ser at de har litt penger å avse, sier Holthe til Saltenposten.

Gir mye

Festivalen har tidligere støttet Krafttak mot kreft, Amnesty, Kirkens bymisjon, Saltdal sykehjem, NRK TV-aksjonen, kulturskolen og mye mer.

- Blåfrost skal alltid være mer enn bare en musikkfestival. Sammen kan vi gjøre en enorm forskjell for medmennesker i en desperat livssituasjon, sier festivalsjef Øivind Holthe til Avisa Nordland.

Han forteller at de også har fått med seg festivalens generalsponsor Sparebank1 Nord-Norge på prosjektet.

Blåfrost startet hele aksjonen med å gi 10.000 kroner, og håper andre også kan bidra ved å kjøpe produkter i den nye nettbutikken.

Powered by Labrador CMS