GOD KUNDESERVICE. Bakke sier at kundeservice er alfa omega for at kundene skal gjenta besøket. Samtidig tror han at for få vet at Elkjøp finnes på Fauske, så de drar til Bodø og handler. Alle foto: Nika Nielsen
GOD KUNDESERVICE. Bakke sier at kundeservice er alfa omega for at kundene skal gjenta besøket. Samtidig tror han at for få vet at Elkjøp finnes på Fauske, så de drar til Bodø og handler. Alle foto: Nika NielsenLAGSPILLER. Bakke vil inspirere de ansatte ved å være en god lagspiller. Her er han sammen med de to ansatte, Bjørn Ivar Baggethun (t.v.) og Mathias Sivertsen.MÅL. Frank Bakke ser frem til dagene på Elkjøp, men forventer å møte på en del utfordringer som den ny daglig leder.

Elkjøp sin nye sjef har satt seg et hyggelig mål

Frank Bakke er Elkjøps nye daglige leder. Han har som mål å få flere fornøyde kunder og øke omsetningen.

Publisert Sist oppdatert

FAUSKE: Frank Bakke tiltrådte 1.februar i stillingen. Han har allerede satt seg langsiktige mål og satser stort.

Mye nytt

Bakke jobbet tidligere på Spaceworld i Amfi-senteret, og er utdannet som sivilmarkedsfører fra BI i Oslo. Nå ser han frem til dagene på Elkjøp

- Det har allerede vært mange hyggelige kunder de få dagene. Ettersom jeg kun har jobbet her i 20 dager så er det veldig mye nytt som må læres om systemer. Det blir fort en del timer på jobb, men sånn er det når jeg må tilegne meg ny kunnskap som er viktig for å kunne være en god daglig leder, sier Bakke.

Byr på utfordringer

Et av målene er å bedre omsetningen til Elkjøp.

- Utfordringen her er å øke kundegrunnlaget. Utfordringen ligger i at vi er en stor kjede på en liten plass, så målet er å få en stor kundestrøm. Ikke bare fra Fauske, men hele distriktet rundt, sier Bakke.

Problematisk

Bakke vil få satt Elkjøp i Fauske på kartet. Han ser på det som problematisk at flere kun benytter seg av Elkjøp i Bodø, og tror at det kan komme av flere grunner.

- Det er veldig mange som drar til Elkjøp i Bodø fordi det tross alt er en mye større by, med mer utvalg. Samtidig så er det for få som vet at Elkjøp er i Fauske, og tror det kun er i Bodø. Så vi vil prøve å stoppe handelslekkasjen som nå er til Bodø, forteller han.

Inspirere

Som den nye daglige lederen vil han inspirere de ansatte og skape gode kunderelasjoner.

- Den viktigste rollen til en daglig leder er å inspirere de andre ansatte til å gjøre en god jobb og være en dyktig lagspiller. Ellers får man ikke folk til å yte og tilegne seg kunnskap. Du får faktisk folk til å gå den ekstra milen hvis du selv er nede på gulvet og spiller på lag med dem, sier han.

Han synes også at det er veldig viktig å sikre seg at kundene går ut av butikken med et stort smil.

- Det er først da vi har gjort jobben vår, sier Bakke.

Powered by Labrador CMS