GODE NYHETER. Til kunder som ikke behersker de digitale løsningene, skal bankene tilby rådgivning. Foto: Gorm Kallestad / NTB
GODE NYHETER. Til kunder som ikke behersker de digitale løsningene, skal bankene tilby rådgivning.

Digitalt utenforskap rammer eldre i møte med banken

En ny bransjenorm fra Finans Norge skal forebygge digitalt utenforskap, noe som blant annet rammer mange eldre.

Publisert Sist oppdatert

I følge Aftenposten trer normen i kraft 1. november i år.

Blant annet heter det at bankene skal ha et tilbud som gjør det mulig å få kontoinformasjon, betale regninger og å overføre penger uten hjelp av digitale løsninger. Til kunder som ikke behersker de digitale løsningene, skal bankene tilby rådgivning.

Eldreombud Bente Lund Jacobsen er svært fornøyd og vil følge opp etterlevelsen av normen.

Kjære leser!

Kjøp abonnement for å få tilgang til alt innhold på Saltenposten.
Se alle våre abonnement her

Digital
Måned

1,-

Kjøp nå

Digital
Halvår

1 040,-

Kjøp nå

Digital
Helår

1 600,-

Kjøp nå

Powered by Labrador CMS