FORNØYD. En fersk undersøkelse viser at togreisende er fornøyde med servicen ombord. Foto: Halvard Hovtun
FORNØYD. En fersk undersøkelse viser at togreisende er fornøyde med servicen ombord.

Det er spesielt en ting togpassasjerene er fornøyd med

Togreisende i Norge er meget fornøyde, særlige betjeningen får ros i en fersk undersøkelse.

Publisert Sist oppdatert

I april og mai svarte 8205 togpassasjerer i hele Norge på spørsmål om hvor fornøyd de var med togreisen totalt sett. Passasjerene er mest fornøyd med servicen om bord og at det er enkelt å kjøpe billett. Dette melder Jernbanedirektoratet i en pressemelding.

– Det er veldig hyggelig for togselskapene og alle som jobber om bord i togene at de får så gode tilbakemeldinger fra kundene. Totalt fikk togselskapene 80 av 100 poeng, det er bra, sier jernbanedirektør Knut Sletta.

Passasjerene er minst fornøyd med nett-dekningen om bord og informasjonen de får når det er forsinkelser eller innstillinger.

– Det er en ambisjon i Nasjonal transportplan om at vi skal få bedre nett-dekning langs jernbanen i perioden fram til 2027, og vi har gitt Bane NOR i oppdrag å utarbeide forslag til en utbyggingsplan som beskriver hvor det bør bygges ut først, sier Sletta.

Når det gjelder håndtering av forsinkelser og innstillinger, forteller jernbanedirektøren at det er et tett samarbeid mellom Bane NOR, Entur og togselskapene for å bedre kundekommunikasjonen når togene ikke er i rute

Powered by Labrador CMS